HTML

Kazahsztán

Friss topikok

  • Abdul: Szeva Barátom! Most eljutottam oda, hogy elolvassam irományaid...nos azt kell mondjam, hogy majdn... (2007.09.13. 15:14) Kulináris örömök
  • KnódelTomi: Nagyon szemléletes, jó írások, várom a folytatást, kíváncsi vagyok! Üdv: K.Tamás. (2007.08.29. 11:49) Egy kis kultúra
  • Levente: Nade hol van Borat?! :) (2007.08.29. 09:01) Vasárnapi kirándulás
  • Laci: Én most készülök Kazahsztánba, és ha sikerül a munkát megnyerni, akkor már elôre izgulok... (2007.08.23. 11:18) Első nap
  • szarazpezsgo: Helló Halál, jó a Blog, jöhetnek az új postok! Írhatnál arról is, hogy mit is keresel kinn, mi a ... (2007.08.13. 18:25) Második hét

Linkblog

Választások után

2007.08.20. 10:07 pbajkay

Újra itt a hétfő. Otthon mindenki az esti tüzijátékra hangol a Duna parton vagy egyéb helyeken. Mi dolgozunk, valkinek azt is kell. Most lesz otthon vihar vagy nem ez itt a kérdés. Nálunk három hete igérik az esőt, de nem nagyon akaródzik megjönni neki. Napközben 30 fok felett van a csúcs amióta itt vagyok a 39 volt, éjszaka viszont akár 12 fokig is lemegy a hőmérséklet.

Szombaton meg voltak a választások. Hét párt (szervezet) indult rajta. A választók véleménye nagyon egyhangú volt. A szavazásra jogosultak csak 58%-a ment el szavazni, de ők 83%-ban a kormányzó pártra szavaztak. Az ő ígéreteik a legkecsegtetőbbek. Mernek nagok lenni.

Új Kazahsztán az új világban. Valahogy az épületek makettjai tényleg a 21. századot sugallják.

De a szombat nem csak a választásokra, hanem az esküvőkre is tökéletes, sok ifiúpár esküvői ruhában ment el szavazni. A ceremónia után itt is a fényképezkedés az első. Az egyik kedvenc hely Abaj szobra előtt van. Abaj (Абай) kazah gondolkodó és filozófus volt Puskin idejében, ahogy a helyi magyaroktól megtudtam.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Esküvő után pedig jöjjön a lakoma. :) Én ugyan csak a helyi önkiszolgálóban kajálok és egy kis étteremben, persze azért néha nagyritkán otthon is főzök. Néhány érdekességre azért rá akadtam. Ilyen például a pirog, ami egy pite szerű leginkább az amerikai pie-hoz hasonló, csak annál finomabb, orosz étel. Van belőle édes és sós egyaránt. Én dessertként ettem eddig. A képen sárgsbarack levárral van töltve.

Ha valaki vashiányban szenvedne az nyugottan fogyasszon a helyi vizből, de persze nem mindig néz ki így.

 

 

 

 

 

 

 

Még mielőtt valaki rasszistának nevezne, le kell szögeznem, hogy ilyen finom kechupot még nem ettem. Cigány kechup.

A helyi és az orosz sörök sokat változtak az utóbbi 23 évben, én akkor találkoztam először orosz sörrel. Eddig 7 különböző sört próbáltam, nekem mindegyik ízlett, bár a barna sörök nem az igaziak. Leginkább a cseh és szlovák sörökhöz hasonló az ízük.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bajkp.blog.hu/api/trackback/id/tr58144190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása