HTML

Kazahsztán

Friss topikok

  • Abdul: Szeva Barátom! Most eljutottam oda, hogy elolvassam irományaid...nos azt kell mondjam, hogy majdn... (2007.09.13. 15:14) Kulináris örömök
  • KnódelTomi: Nagyon szemléletes, jó írások, várom a folytatást, kíváncsi vagyok! Üdv: K.Tamás. (2007.08.29. 11:49) Egy kis kultúra
  • Levente: Nade hol van Borat?! :) (2007.08.29. 09:01) Vasárnapi kirándulás
  • Laci: Én most készülök Kazahsztánba, és ha sikerül a munkát megnyerni, akkor már elôre izgulok... (2007.08.23. 11:18) Első nap
  • szarazpezsgo: Helló Halál, jó a Blog, jöhetnek az új postok! Írhatnál arról is, hogy mit is keresel kinn, mi a ... (2007.08.13. 18:25) Második hét

Linkblog

Kazahsztán 2008 Húsvét

2008.05.05. 09:34 pbajkay

Régen nem jelentkeztem itt. Igazából január vége óta kint dolgozok újra, de nem volt semmi említésre méltó ez idő alatt.
Gondoltam talán, ha lesz egy komolyabb hó, no nem annyi amennyit már otthon is láttam, hanem kb derékig érő, akkor érdemes lesz valamit megmutatni. De sajnos az idei tél elég enyhe volt a hőmérséklet csak -25 fokig ment le pár napon keresztül. Aztán egyre csak melegedett, még olyat is megéltünk, hogy itt melegebb volt mint otthon.
Most viszont egy bő hét alatt több esemény is felkavarta a városka életét. Az első a pravoszláv húsvét a Pászha (Пасха) volt (április 26-27). Az ünnep nagyban hasonlít a mi Húsvétunkhoz több dologban is. Az első, hogy előtte itt is böjt van ,de ha jól vettem ki a szavaikból egy kicsit hosszabb mint nálunk. Húsvét szombaton éjjel 11-kor kezdődik a templomi ceremónia és eltart hajnali 4-ig.
Éjfélkor elkezdődik a körmenet hangos harangzúgás közepette. Bár otthon húsvéti körmenetben még nem vettem rész, de gondoltam itt nem hagyhatom ki. Készítettem is néhány felvételt a körmenetről. Elől a szentképeket és zászlókat vivők, mögöttük a papok és egyházi emberek, majd a kórus és végül a hívők.
 
Szent képek, ikonok, zászlók...
Templomi őméltósága...
A körmenet után, ami nem volt hosszabb mint 15 perc, újra mindenki bement a templomba és megkezdődött az áldás osztás. Megszentelték a húsvéti kalácsot és a piros tojást. Ez a másnap reggeli s persze sok egyéb más is csak azok nem kapnak áldást.
Vasárnap az utcán a „Feltámadt Krisztus!” mondattal köszönnek, amire a válasz „Ez az Igazság, Feltámadt” és egy darab kalács vagy piros tojás. Ez van a mi locsolkodásunk helyett. Sőt hétfőn már munkanap van. Ez elég érdekes volt mert az eddig itt látott ünnepek után a hétfő mindig a regeneráció napja volt, vagy a hétvégére eső ünnepek miatt kiadták a hétfőt szabadnapnak.
Bebocsájtás előtt...
Kalács és tojás szentelés...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bajkp.blog.hu/api/trackback/id/tr74454416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása